La docència és
en bona part la nostra raó de ser, i per aquest motiu la que ens marca el ritme
bàsic de funcionament. En els darrers anys aquesta Escola ha aconseguit
mantenir una oferta significativa de titulacions, però en el procés actual això
no garanteix el futur, que comença cada dia.
i, a l’àmbit de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions:
Un segon cicle a partir del proper
curs:
I un tercer cicle al programa de doctorat:
Únicament ens faltarà tenir un programa de doctorat propi
per a completar i potenciar la ciclicitat de l’EEES, i haurem d’afavorir la
participació del PDI del campus en activitats de doctorat.
Volem una Escola d’excel·lència universitària, pública i de qualitat, referent territorial de la UPC.
Hem passat de tenir una escola amb les titulacions i les
aules poc ocupades a una Escola on les aules ja gairebé són plenes, i en la que
veiem com els alumnes es diversifiquen, emplenant les diferents titulacions. Impartim
sis graus adaptats a l’EEES, quatre de l’àmbit industrial, que el proper curs
veuran les seves primeres graduacions,
i dos graus de l’àmbit TIC. A més, el proper curs començarem el Màster
Universitari en Enginyeria de Sistemes Automàtics i Electrònica Industrial, i
estem donant el suport administratiu a un programa de doctorat Erasmus Mundus.
Així, la nostra oferta docent abasta actualment els tres cicles de l’EEES, amb uns primers cicles (graus) a l’àmbit de
l’Enginyeria Industrial d’:- Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte,
- Enginyeria Elèctrica
- Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica,
- Enginyeria Mecànica,
- Enginyeria Informàtica,
- Enginyeria de Sistemes
Electrònics.
-
Erasmus Mundus Joint Doctorate in
Interactive and Cognitive Environments
La qualitat,
com a estratègia i com a necessitat, ens marca les pautes a seguir. Els reptes
més immediats que tenim, i pels que hem de treballar són:
·
Revisar els
graus: modificació de tot allò que hem detectat que s’ha de corregir.
·
Posar especial atenció a la coordinació de les titulacions,
potenciant la figura dels coordinadors.
·
Enfortir la branca TIC, reorientant l’oferta
a estudis amb més potencial de futur.
·
Analitzar la implantació d’una matrícula
anual, per tal de disminuir el màxim el període entre quadrimestres. Aquesta
mesura beneficia especialment els bons estudiants, que no els ha calgut
un examen final. Amb aquesta mesura podem esponjar més el calendari lectiu,
molt compactat en aquests moments amb els exàmens parcial i el final, i uns
processos administratius que condicionen l’inici del quadrimestre de primavera.
·
Incrementar el percentatge d’alumnes que
fan pràctiques en empresa.
·
Establir un pla general de pràctiques en
empresa, amb indicació de les competències a assolir. Afavorir la implicació
dels grups de recerca en aquestes activitats. Habilitar la inclusió de les
pràctiques en empresa en el Suplement Europeu al títol.
·
Màsters: buscar,
com a mínim, un segon màster per a l’escola.
·
Doctorat: l’actual legislació atorga les
potestats als departaments, però des de l’escola podem i hem de fer una
política activa per a afavorir la
presència dels programes de doctorat al campus.
·
Impulsar les
dobles titulacions, per a les quals ja vàrem planificar unes vies ràpides i
flexibles, fonamentalment a l’àmbit industrial.
·
Analitzar la
possibilitat d’anar implantant la semipresencialitat als nostres estudis, per
tal de captar estudiants amb dificultats horàries (estudiants que treballen).
·
Revisar l’oferta
de grups de matí o de tarda, equilibrant la càrrega docent.
·
Impulsar la
creació del Campus d’Estiu de la UPC, amb seu a Vilanova.
2.2.
Recerca i transferència de tecnologia:
La recerca, amb la transferència de tecnologia, és l’altre
pilar de la nostra activitat. Tothom que hi participa d’aquestes activitats ha
de veure reconeguda aquesta participació al màxim, i ha de sentir que realment
la universitat recolza i promociona aquesta vessant. Les accions més immediates
són:
·
Modificar la composició de la Comissió
de Recerca, obrint-la a tots els
grups de recerca del campus.
·
Exigir de la UPC la figura del promotor tecnològic
al campus de forma estable. Concretar les tasques i els serveis que pot
oferir la Promoció Tecnològica en
una carta de serveis pública.
·
Millorar els canals de comunicació de la
Unitat de Suport a la Recerca amb els investigadors per tal de conèixer les
seves necessitats reals de promoció i de gestió (econòmica i administrativa).
·
Afavorir la implicació dels alumnes en
la recerca, a través del programa de formació en pràctiques i del Treballs de
Fi de Grau i de Màster.
Volem una Escola d’excel·lència universitària, pública i de qualitat, referent territorial de la UPC.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada